Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Tulostin Traxxas BB 2660 iskareihin jousen alapään kiinnikkeet. Jousina Dravtech soft. Jätin ilmaantumaan tollaseen prinrartuun iskaritelineeseen. Nykyaikaa 😉
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa 
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
ig hillbillyscalerc

Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
ig hillbillyscalerc
Kävin antamassa iltaruntua C1 kärrylle
Pistin dewaltin laulamaan puskuritelineitä.
Mittaus meni hieman pieleen mut tekemällä oppii :-)
Mittaus meni hieman pieleen mut tekemällä oppii :-)
Hain postista Pajeroon uudet renkaat. Alle tulee RC4WD:n BFG Mud Terrainit 100 mm koossa. Jos viikonloppuna sais allekin.
-
- Vanhempi jäsen
Käytiin Pertsaxin kanssa driftailemassa ja kotiutin samalla uuden projektin 😵💫
-
- Nyyppä
Kaitalammen reissun jälkeen hieman koritöitä! Samalla vaihtui vinssi ja servo..👍
Henkselihommia, viimeksi ei meinannut tulla saman mittaisia niin jigi piti tehdä apuun. Voi käyttää myös linkkien mittailuun.
Pojat TRX4 huoltoa, ilmeisesti etuakselin keskiöön päässyt vettä vähän (en ihmettele viimeinen teko viime vuonna oli ajaa auto 50cm veteen), ja yksi laakeri jumissa ja hyvin kevyttä ruostetta siinä. Muutoin rattaat kunnossa ja yllättävän hyvässä ja puhtaassa rasvassa.
Vähä tuntoo omaan C2 ajokkiin, parikin kisaa kerkesin viime vuonna vetää, mut pitää vain oppia auton ja kuskin ominaisuudet. Samalla teemun C1 laatikko ajossa.
1/18 Hilux kävi venyttelemässä mankan koeajolla. Myös uudet kalliot testissä.
Kuvissa pojan (5v) ensimmäinen 1/10 maasturi. Auto ollut vasta 2 viikkoa käytössä mutta kovassa ajossa periaatteessa päivittäin, varmaan jo 20km on ajeltu. Nyt jo jaksaa hyvin minun kanssa 2h metsä reissuja ajella joten eiköhän tästä saada yksi kuski lisää safareihin lähiaikoina.
Autona uudempi Base Camp RTR jota sitten olen tuunannut vähän pojan haluamaan värimaailmaan ja teemaan. Vinssiä en vielä asenna ennenkö tiedän että se pysyy hänen käsissään ehjänä.
Autona uudempi Base Camp RTR jota sitten olen tuunannut vähän pojan haluamaan värimaailmaan ja teemaan. Vinssiä en vielä asenna ennenkö tiedän että se pysyy hänen käsissään ehjänä.
Hienoa kasvatustyötä 😁 Pidä ajoja säännöllisesti yllä, jotta mielenkiinto pysyy kovana. Meillä lopahti kun tuli taukoa ajoistaEzekyle kirjoitti: Ke 16.04.2025 13:08 Kuvissa pojan (5v) ensimmäinen 1/10 maasturi. Auto ollut vasta 2 viikkoa käytössä mutta kovassa ajossa periaatteessa päivittäin, varmaan jo 20km on ajeltu. Nyt jo jaksaa hyvin minun kanssa 2h metsä reissuja ajella joten eiköhän tästä saada yksi kuski lisää safareihin lähiaikoina.
Todellaki pyrin pitämään kiinnsotusta yllä, mukavaa kun on pojan kaa yhtienen harrastus. Sitä ajoa tulee melkein automaattisesti kun 3 kertaa päivässä ulkoilutetaan koiraa ja poitsu on mukana 1-2 kertaa niistä auton kanssa, siitä nuo kilsamäärätkin kertyneet pääosin. Toki vähän reitistä riippuen näille lenkeille ottaa välillä muitakin autoja kuten Arrman monstereita yms.
Suburbani makoili talven hyllyssä odottaen motivaatiota, nyt sitä löytyi ja aloin rakentamaan runkoa itse kun scx10.3 runkoon lehtijousien naittaminen meni hankalaksi😂
Kävin lähikallioilla koeajamassa MB18:a asennettuani siihen Furitekin Stingerin. Onhan tää ihan herkullisen älytön näin.
Puolen minuutin hauskan jälkeen tietysti servon rattaat muuttuivat toimintasavuksi ja poistuivat keskuudestamme.
Puolen minuutin hauskan jälkeen tietysti servon rattaat muuttuivat toimintasavuksi ja poistuivat keskuudestamme.
Tilasin Bambu Lab A1 mini 3D tulostimen hintaan 215€ ja rullan tulostus materiaalia. Seuraavaksi pitäisi vissiinki alkaa opettelemaan 3d mallinnusta jos meinaa saada tuninki osia G projektiin. 🤥
-
- Nyyppä
Seuraavaan projektiin tuli ensimmäiset osat hankittua.
Ruskossa katosi Volkkarin ovista saranat niin piti tulostaa uusia. Lisäksi auto jäi kaipaamaan peilejä niin niitäkin tuli tuutista eilen illalla.
Taustapeili oli valmis tiedosto Cultsista osana Cherokeen sisustaa, mutta sivupeilit pyörittelin Fusionissa itse suurin piirtein esikuvan valokuvan perusteella. Näissä on TPU-runko ja ruuvikiinnitys seinän läpi, joten pitäisi kestää mitä tahansa runtua. Peilipuoli on PLA-printti ja kromitussia, kiinnittyy liimalla ja tappiliitoksella runkoon.
Taustapeili oli valmis tiedosto Cultsista osana Cherokeen sisustaa, mutta sivupeilit pyörittelin Fusionissa itse suurin piirtein esikuvan valokuvan perusteella. Näissä on TPU-runko ja ruuvikiinnitys seinän läpi, joten pitäisi kestää mitä tahansa runtua. Peilipuoli on PLA-printti ja kromitussia, kiinnittyy liimalla ja tappiliitoksella runkoon.
Mulla on samalaisia suunnitelmia mallintaa mun eri autoihin sivupeilejä, ja sitten tulostella TPU versioita, jotta ne kestää kiviin ja puihin nojailua.Mumakil kirjoitti: Ti 06.05.2025 11:55 Ruskossa katosi Volkkarin ovista saranat niin piti tulostaa uusia. Lisäksi auto jäi kaipaamaan peilejä niin niitäkin tuli tuutista eilen illalla.